diumenge, 12 d’octubre del 2008

"Un instituto 2.0"

El passat dilluns dia 6 d'octubre, el diari EL PAÍS va publicar una notícia relacionada amb les noves tecnologies aplicades en un centre públic de Córdoba. Aquesta parlava de la gran integració que havia fet el centre en l'àmbit tecnologic i que ara se'ls faria complicat viure sense aquesta tecnologia, segons informa la coordinadora de les TIC.
També afirmen que els alumnes se senten cada cop més motivats, convertint-se en generadors de continguts, i que la classe és més cooperativa i participativa.
Segons la coordinadora, aquesta iniciativa també comporta els seus problemes. Un d'ells és que els mitjans de la xarxa de les TIC andalusa no dóna abast per atendre tanta demanda. Això implica que alguns professors redueixin el seu horari lectiu per ocupar-se de tot el relacionat amb internet i noves tecnologies en el centre i que vegin reconeguda, econòmicament, aquesta feina.
Els alumnes troben que és més fàcil treballar am l'ordinador, ja que és més divertit i poden treballar al seu ritme. Consulten el temari i totes les activitats relacionades a l'aula a través d'internet. La proposta del centre és fer arribar aquesta iniciativa als pares dels alumnes i poder comunicar-se amb ells a través de la xarxa.

Després de llegir aquesta notícia, la conclusió que en faig és que avui en dia s'utilitzen cada vegada més les noves tecnologies. S'usa la tecnologia per millorar l'aprenentatge degut a la motivació que obtenen els alumnes per treballar davant de l'ordinador. A més, el fet que puguin seguir el temari des de casa i fer les consultes des del seu propi ordinador, fa que cada alumne treballi al seu ritme, encara que també podria ser un inconvenient si s'hi dediqués massa temps. En definitiva, les noves tecnologies s'imposen per millorar la societat actual i beneficiar l'educació dels nens i nenes de cada centre escolar.