dilluns, 5 de gener del 2009

Separar els alumnes segons el seu ritme d'aprenentage?

El passat 29 d'octubre de 2008 va aparèixer una notícia als diaris que em va sorprendre. Vaig estar buscant aquesta notícia fins que la vaig trobar a la pàgina del 3.24.

Podeu veure la notícia aquí.

Aquesta notícia tracta sobre la denúncia que fa la Fundació Bofill respecte al fet de separar els alumnes segons el seu nivell d'aprenentatge. Segons els experts, aquesta separació no beneficïa en cap cas a l'alumne i no redueix el fracàs escolar, com demostra un informe PISA realitzat a diferents comunitats autònomes.

El director de la Fundació Bofill, Jordi Sànchez, i el director de l'informe, Ferran Ferrer, consideren que aquesta pràctica no s'arregla amb inspeccions ni culpant el professorat, ja que aquesta situació és el reflex d'un fracàs.

Per a aquests experts, la segregació per nivells és el símptoma d'un fracàs del sistema, on les causes es troben en el mateix sistema educatiu, a l'entorn social i econòmic dels alumnes i a la societat.


Aquesta notícia farà reflexionar els mestres que realitzen aquest tipus de separació en els seus alumnes, però molts seguiran utilitzant el seu mètode. És important que l'alumne se senti cómode i recolzat en l'aula, sense veure's inferior als seus companys, ja que el seu rendiment no augmentarà. S'ha de crear un bon ambient a la classe perquè tots se sentin iguals i confiïn en les seves capacitats i s'esforcin per treure bons resultats.

A continuació podeu veure el vídeo sobre la notícia que fa el canal 3/24.

Debat escolar.